Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 2
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 368, legújabb: Robiroby

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2854
Korábbi szavazások


Játékokról általában

Gamification

A gamification olyan folyamat, melynek során játék(ipari) mechanizmusok kerülnek alapvetően nem játék jellegű anyagokba a befogadás, a motiváció és a bevonás kedvező befolyásolása érdekében. A legelterjedtebb felhasználási területek jelenleg az oktatás és a marketing, de várható, hogy a következő években a gamification tudatosan használt eszköz lesz más területeken is, mint az üzleti élet (pl. HR), a kutatás-fejlesztés vagy akár a politika. A trendet egyfelől az olyan online játékok ([MMORPG]-k - massively multiplayer online role-playing game, azaz nagyon sok szereplős online szerepjátékok), mint pl. a World of Warcraft, másfelől a webes technológiák elterjedésével újra virágkorukat élő hűségprogramok alapozzák meg. A táptalajt alapvetően az internet és a social media (social network), mint sokszereplős közeg jelenti. A „játékvilág” kialakuló szerkezete olyan játékmechanizmusok kutatásán és sztenderdizálásán alapul, mint pl. az achievement-ek és a közösségi kollaboráció (community collaboration). A "gamified" rendszer kialakításához szükséges a fogyasztói igények, vágyak feltérképezése, és ezek összekapcsolása az ilyen mechanizmusokkal, mindezt úgy, hogy a végeredmény márka üzenetét alátámassza.

A játékosok (Richard Bartle felosztása szerint) négy csoportba sorolhatók a motivációik szerint: - achiever-ek (eredményfókuszúak): maximálisan meg akarja nyerni a játékot; - explorer-ek (felfedezők): mindent látni akar, amit csak kínálhat a játék, és megtapasztalni ebből, amit csak lehet; - socializer-ek (kapcsolatépítők): ismerkedni és kooperálni akar már játékosokkal; - killer-ek (gyilkosok): meg akarják nyerni a játékot, de egyben látni akarják mások veszt(és)ét. (Akár még az ebbe a kategóriába esők is tehetnek pozitív hozzájárulást a (játék) közösségében, ha megfelelő módokat kínálnak a (játék)tervezők, hogy kiéljék ezt a vágyukat.) A játékipar és a marketing gamification melletti, egy másik közös metszete, egy másik eszköz, amely szintén a játékok világából fejlődött, a machinima.

Online identitás
Online játékok
Szerepjátékok
Gamification

Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.