Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 1
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 336, legújabb: 蒋雨婕fo0d4

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2414
Korábbi szavazások


1. JátékosLét Program

2013. szeptember 27-én, a "Kutatók Éjszakája" rendezvény keretein belül, egy csodálatos környezetben, az Országos a Széchényi Könyvtárban került megrendezésre az 1. JátékosLét Program. Ezen a napon végre lehetőség nyílt arra, hogy együtt, "egy térben" lehessenek online és offline játékosok, szerepjátékosok, játékfejlesztők, játékkutatók, egyetemi tanárok és könyvkiadók!

Nagyon jó hangulatban telt az este, sok érdekes témáról és izgalmas kérdésről esett szó! A Program sikerességét jól jelzi, hogy az Program kezdetétől a végéig (16 és 23 óra között) zsúfolásig telt teremben zajlottak az előadások, amelyek után interaktív és színes párbeszédek alakultak ki az előadók és a rendkívül aktív közönség között.

Öt fő témát érintettünk az este folyamán, amelyen pszichológusok, szociológusok, professzorok, oktatási szakértők, és persze maguk a "főszereplő" játékosok osztották meg gondolataikat az érintett témakörökben, de érdekes részleteket láthattunk a 2011. óta tartó “JátékosLét Kutatás" eredményeiből is.


Az első, "JátékosLét" témájú blokkban (17 és 18 óra között) Bayer Tibor (Tuan kiadó), Csepeli György (ELTE TÁTK), Csókay Ákos (Digital Identity Agency), Farkas Gábor Farkas (OSZK), Síklaki István (Budapesti Corvinus Egyetem) és Fromann Richárd (ELTE, PhD-hallgató, onlinejáték-kutató) oszották meg gondolataikat a játékok és játékosok világáról, motivációiról, de szó volt a digitális identitás aktuális kérdéséről és a játékos könyvekről is.


18 és 19 óra között, a következő, "Játékos Mindennapok" témájú blokkban maguk a játékosok mutatták be az általuk képviselt különböző online és offline játékfajták világát. Dienes Péter az FRPG-k jellegzetességeiről, Obreczán Tamás az élő szerepjátékok érdekességeiről, Sárközi Péter az általa gondozott kiváló Thrillion Kincsei játék "életútjáról", Tangl Edit az MMORPG játékok sajátos világáról, és Urszán Tamás az asztali és élő szerepjátékokról beszélt.


A harmadik, "Játékos Kutatások" című blokkban, 19 és 20 óra között különböző kutatók beszélgettek arról hogy milyen kutatások is születtek a játékokkal, játékosokkal kapcsolatban, és hogy milyen módszerekkel, milyen hozzáállással is érdemes kutatni ezt a roppant érdekes területet. Balku Anett (Játékkutató), Farkas Gábor Farkas (OSZK), Fromann Richárd (ELTE, onlinejáték-kutató), Lippai Edit (OFI) és Rab Árpád (ITTK) osztotta meg gondolatait, majd - a 7-10 perces felvezető gondolatok után - a közönség élénken kapcsolódott be a közös beszélgetésbe.

Az este nyolckor kezdődő "Játékos Oktatás" témájú blokk kezdetén még mindig teltház fogadta az előadókat, akik az oktatás forradalmáról, a játékok oktatásban betöltött, ill. betöltendő szerepéről beszéltek, és hoztak rá élő és jól működő példákat. Koharek András (ARTudásmenedzsment), Ropolyi László (ELTE, TTK), Szani Ferenc (NKE eTanulás Módszertani Központ) és Szemán Zoltán (ELTE PPK andragógia MA szakos hallgatója) tartottak rövid és érdekes előadásokat arról, hogy a játékos oktatás terén milyen tapasztalataik, elképzeléseik és terveik vannak.


Az utolsó "Játékos Élet - Gemifikáció" című beszélgetés már késő este, 21 óra után kezdődött, amely egyértelműen a nap legparázsabb vitáját hozta. Fekete Zsombor (LevelUp), Fromann Richárd (ELTE, onlinejáték-kutató), Józsa Szabolcs (Nemesys Kft.), Szatmári Elemér (Orihalkon Társaság) és Vendler Balázs (Markcon Kft.) beszélgettek a játékosítás, gemifikáció (gamification) rendkívül aktuális jelenségéről, továbbá arról, hogy gyakorlatban hogyan is hasznosul(hat)nak a játékok a mindennapokban, ill. hogy hol húzódnak meg a gemifikáció határai? A mindvégig aktív közönség érezhetően ennél a kérdéskörnél kapcsolódott be legjobban; olyannyira, hogy ez az egy órásra tervezett blokk fél órás csúszása miatt az eseményt záró, remek hangulatú közös játékra, játékos beszélgetésre mindössze csak szűk negyedóra jutott.


Ezen a színvonalas, rendhagyó és hagyományteremtő este után - a szervezők, az előadók és a közönség részéről egyaránt - bízunk benne, hogy az 1. JátékosLét Program ezentúl minden évben megrendezésre kerülhet, és folytathatja a megkezdett "játékos" utat!


Az alábbiakban tölthetők le az előadók prezentációi.

1. JátékosLét Program 2013. - Balku Anett előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Bayer Tibor előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Bokor Tamás előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Csókay Ákos előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Dienes Péter előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Farkas Gábor 1. előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Farkas Gábor 2. előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Fromann Richárd 1. előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Fromann Richárd 2. előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Fromann Richárd 3. előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Józsa Szabolcs előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Koharek Andras előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Lippai Edit előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Obreczán Tamás előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Sárközi Péter előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Tangl Edit előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Urszán Tamás előadása

1. JátékosLét Program 2013. - Vendler Balázs előadása

Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.